Sunday, August 9, 2009

kegiLaan TerhAdap mUsic


hohoho...lets talk about music!! yessssss..music! everybody love music..hoho..okeh..perjalanan hidup aku dlm bidang seni (kononnya la) bermula dr aku berUMUR 9 tahun..hoho..seingat aku, masa tu aku darjah 3, abg cie (abg aku no 2) baru form 3..masa tu dia baru beli gitar baru..huhu gitar kapok tuuuuu..huehuehue..so start dr hari itu, dia ajar aku main gitar..dr kecik lagi, aku didedahkan dgn music2 seperti metallica, helloween, gamma ray, iron maiden dan seumpama itu la..(i mean ini utk main gtar la)..so aku bljar dan terus blajar..smpai aku tingkatan 4..masuk mrsm..hoho masa tu bangga, sbb senior2 kagum tgk aku main (hoho blagak ckit)

next, aku masuk matrix..smpai matrix, aku langsung x dpt bsuara..sbb ada byk lg org yg lagi hebat dr aku..jauh lagi hebat..so dr sana la aku blajar main lagi..org bilang, take it to the next level..hoho..so di sana aku blajar beberapa teknik2 baru utk mengguring2 gitar..apa bnda sweeping tu semua la...harmonic scale la..ntah apa2..huhu

pastu, aku masuk kuittho a.k.a uthm..d cni aku jd hebat blk d kalangan member2, walaupun ramai lagi yg jauh lg hebat di course lain..hahaha tembirangnya ko ni wang. aku jumpa c arun, jerome, marvin n poji...kami pun buat la band..1st time aku masuk battle of the band (BOTB), dpt JUARA~!!!!!!!!!!!!! uwaaaaaaahhhhhh!!!! masa aku celebrate kemenangan tu, ckit lagi aku dilanggar motor..hampir2 terjadi kisah "battle, win and die"....hahaha palis2..awal masi ni..huhu..

tapi walaupun gitu..aku sedih jgk sebenarnya..sbb ilmu aku langsung x bekembang lepas tu..xda org hebat mo ajar aku..sob...sob....tp xpa, aku masi boleh menghiburkan hati sesiapa yg mo dgr..haha..

tp skrg, aku ada bekenalan dgn satu org lelaki ni (aku bukan gay) wakawkawkawkakwakw..!!! nama dia cobus potgieter berasal dari south africa..dia main drummmm...peeeeeerrggghhhhh~!!!! tangan lembut mcm sotong!! creativity, consistency, speedicity, datuk siti, dan mcm2 siti lagi..mmg dia dilahirkan utk main drum..so skrg, aku sgt berminat utk meningkatkan skill drum aku pulak..hohoo..sem ni harap2 dpt main drum utk line up terbaru aku..dr kumpulan eye-ris gabung dgn aku n harun (jerome n marvin praktikal..sungguh leceh)..hoho so, goodluck to me~!! kwakwakwakwka!!!

No comments:

Post a Comment