Sunday, August 9, 2009

hip Hip Hoo0oRaayyyyy~!!!!





hohohoooo~!!!! chelsEa get its first cup for 2009/10 seasons!! congrats..hoho..jam 10pm, 9ogos 2009..satu perlawanan antara gergasi England, Chelsea dan Manchester United berlangsung untuk merebut community shield cup..huhu aku ni pun cam biasa la kan..p la mamak utk men0nton pasukan kegemaran ku itu..(chelsea ya, bukan man u)..hoho..dgn berharap chelsea akan menang..hehe nasib baik chelsea menang~!! yeah 90minit seri terikat 2-2..tp chelsea menang dgn 4-1 menerusi sepakan penalti..hoho

ada apa dgn chelsea? kenapa aku minat chelsea? kenapa aku gila2 dgn chelsea? kenapa aku sgt meminati chelsea? huhu..pnjg kisahnya..aku ni bukan mcm sesetengah manusia di muka bumi ni..sokong team sbb team tu kuat..sbb menang..pekara ni byk tejadi sma fans man u la..lagi 1 golongan, pmpuan yg xtau apa2 pasal bola..dulu sokong man u sbb ada beckham, pastu beckham brambus, ada ronaldo..skrg ni? ntah la sepa..marcheda mungkin..hahaha

so back to my story, masa aku darjah 6 dulu, aku kena pilih jd wakil skolah main bola..(skola rendah ja la) hahaha!! so coach ckp dgn aku, "awang, bsk p training pkai jersi ya"..aku pun ikut arahan..jd mlm tu aku p la cari jersi sma beliau aku..hoohohoo..masa mo beli tu, ada dua jersi yg best..chelsea ngn arsenal..seriously masa tu aku xtau apa2 pasal team bola ni..i was very very close to buy arsenal tu..tp mama aku ckp "ish jgn la beli kaler merah tu..sbb seluarnya putih, cepat kutur!!!!!" hoho..so kamu tau la kan apa yg akan jadi?aku pun beli la jersi chelsea..sejak aritu la aku jd fans chelsea..hoho (masa tu zaman gianfranco de zola) mmg hebat..hehe

so utk musim ni, aku harap chelsea boleh buat yg lagi baik la dr musim2 lepas..tp kalo x dpt, apa bole buat la kan...bukan rezeki org bilang..heeee~btw lupa mo ckp, skrg ni player favourite aku c frank lampard..hoho..harap dia trus kekal d chelsea la smpai bila2 kan..hehe..daaaa~

No comments:

Post a Comment